salam semua..

munajatku..padaMU Tuhan..
Ampuni dosa ku masa silam..
sempurnakanlah kehidupanku..
murahkan rezeki dengan nikmat MU ..
jadikanku hamba bertakwa..
Tiang Iman untuk AGAMA..

Selasa, 29 Jun 2010

JANGAN BERSEDIH..

Saat jiwa mula rapuh oleh penatnya dunia, berwudhulah lalu mendekat padaNya. Saat mata mula silau oleh kilauan dunia, pejamkanlah lalu ingat padaNya. Saat ujian mula datang bertubi menimpa, bersabarlah lalu tawakkal padaNya. Syukuri semua yang diberikan olehNya. Sekecil apapun ia. Sentiasa menjaga Wudhu agar jiwa merasa terawasi..

Pedih, sakit, pahit dan susah dalam memperjuangkan agama Allah itu satu nikmat yang tak akan dapat dilupakan. Islam itu indah dan berjuang di jalan itu tak pernah susah bila hati diserahkan kepada Allah. Istiqomahlah dalam kebaikan dan bermujahadahlah melawan hawa nafsu dan bisikan syaitan kerana kita akan menghadapi ujian yang lebih besar iaitu hari Qiamat..maka, lakukanlah segalanya kerana cinta dan kasih kita kepada Allah..

Memulakan langkah itu memang perit..
bertatih..jatuh...dan bangun semula..
kadang-kadang tanpa tangan menghulur bantuan..
terasa diri kembara sendirian.
mimpikan syurga idaman..
sedangkan diri tak tahan ujian..
kerdilnya diri bila menghitung keringat gugur..
titisan air mata kecewa..
rupanya masih sedikit cinta dan kasih ini dipadu..
mekar dalam jambangan setia pada perjuangan Islam...

Manusia hilang bahagia bukan kerana harta, kuasa, pangkat atau apa sahaja yang berbentuk material, tetapi kerana iman yang tiada dalam hati. Bila hati kosong dari keyakinan kepada Tuhan, ibarat labah-labah membuat sarang, terlalu rapuh dan mudah dirosakkan. Ibarat lelayang tanpa tali. Naik tinggi tanpa arah ke langit, tapi pasti akan jatuh jua ke bumi.




....LA TAHZAN..DON'T BE SAD..........

Tiada ulasan: