salam semua..

munajatku..padaMU Tuhan..
Ampuni dosa ku masa silam..
sempurnakanlah kehidupanku..
murahkan rezeki dengan nikmat MU ..
jadikanku hamba bertakwa..
Tiang Iman untuk AGAMA..

Isnin, 10 Mei 2010

SELAMAT HARI ULANGTAHUN KELAHIRAN SYG KU!

Semasa masih di bangku pengajian, kita mengukur kejayaan diri pada bertambahnya pengetahuan. Lebih banyak kita tahu, terasa diri meningkat menjadi lebih baik dari semalam.
Bagi yang lebih mendalam, kejayaan diri diukur pada sejauh mana pengetahuan itu berjaya menjadi amal. Bagaimana bertambahnya pengetahuan, menambah amal di jalan kebaikan. Pertambahan amal itu menjadikan kita lebih baik dari semalam.

Namun dengan bertambahnya usia, apabila kita bukan lagi seorang individu, kejayaan pengetahuan dan amal menjadi kecil tidak bererti. Jika selama masa yang lalu, kita adalah individu yang mengukur kejayaan pada apa yang dicapai oleh peribadi, kini ukuran itu sudah tidak bermakna.

Setiap kita, mengukur kejayaan pada sejauh mana kejayaan peribadi dapat dipindahkan kepada insan tersayang. Jika seumur hidup kita menjadi anak tersayang, pelajar cemerlang, kawan terbilang, kini… mampukah semua ini membekas pada suami dan anak-anak?
Kita membuang segala penghargaan dunia kepada kejayaan diri, jika kejayaan itu hanya pada sebuah peribadi. Pada insan yang paling ku sayangi, kejayaan hakikinya adalah pada keupayaan diri untuk membawa orang lain berjaya sama. Membawa suami, dan anak-anak untuk cemerlang sama.
 Bahawa padamulah cahaya mataku, erti kejayaan hidup dan matiku…


Untuk isteri TERSAYANG,
Semasa masih di bangku pengajian, belajarlah untuk berkongsi kejayaan dengan rakan dan taulan. Jika telah terasa manisnya iman, sebarkan kemanisan itu dengan menghulurkan tangan pada sebuah dakwah dan bimbingan. Belajarlah mengukur kejayaan diri pada kejayaan membawa orang lain berjaya sama.
Sesungguhnya pengalaman itulah bakal teruji, apabila suami dan anak-anak menanti untuk dibawa… kepada sebuah kejayaan bersama, meniti usia pada menuju hari Tua..

SELAMAT HARI LAHIR SAYANG..segala jasa pengorbananmu ku hargai ke dalam hidupku. segala kelebihan dan kekuranganmu abg terima dengan seadanya..sesungguhnya abg dan anak kita sangat bertuah kerana mempunyai isteri dan ibu seperti mu..
.....semoga dirimu sentiasa mendapat limpah kurnia di bawah Rahmat yang Maha Berkuasa...aminnn

kasihku abadi utk mu....mmuuaahhh..

Tiada ulasan: